איך להעביר בחילה

איך מעבירים בחילה

בחילה היא תחושה מאוד לא נעימה. היא עשויה להיגרם ממספר סיבות כמו: וירוסים, מחלת מעיים, הריון, או אפילו ריח רע.
בחילות יכולות להופיע ממגוון סיבות. לעתים קרובות לא ברור מדוע זה קורה. כאשר זה קורה, אתם תעשו כמעט הכל כדי שהתחושה תעלם.
(במאמר זה, נציג לכם נציג לכם 16 שיטות להפחתת בחילות. הרשימה מתחילה בריפוי קל המספק הקלה מהירה ומתקדמת לאפשרויות שגוזלות זמן רב יותר. תרופות רבות לבחילות אינן מרפאות את המחלה שיכולה להיות לכם, אך הן עשויות לגרום לכם להרגיש טוב יותר על ידי הפחתת אי הנוחות.

שבו והימנעו מכיווץ הבטן

אם אמא שלכם אי פעם הזהירה אתכם לא לשכב אחרי שאכלתם, כנראה שהיא עלתה על משהו. כאשר אתם שוכבים , מיצי קיבה עלולים לעלות ולגרום לבחילה ואי נוחות כללית, במיוחד אם יש לכם רפלקס חומצי.
יתכן שכיווץ הבטן מחמיר את הבחילות מכיוון שהוא דוחס את האזור וגורם לכם להיות להרגיש פחות נוח באופן כללי. נסו לשכב או לשבת עם הגב זקוף.

פתחו חלון/הפעילו מאוורר

יש סיבה שאתם רואים אנשים עם ראשם מחוץ חלון המכונית כשיש להם בחילות מנסיעות. אוויר צח מועיל בהפחתת תסמיני בחילה אצל אנשים רבים, אם כי לא ברור מדוע. זה עשוי לעזור לכם להתמקד במשהו אחר מלבד הבחילה על ידי הסרת ריחות מזיקים או פשוט סיוע בריכוז.
שבו מול מאוורר או חלון ברגע שמתחילה בחילה, במיוחד אם חם לכם!

השתמשו במשהו קר

דברים קרים כמו קרח או בשר קפוא המונחים על החלק האחורי של הצוואר עשויים לעזור להקל על בחילות. כאשר בחילה מתחילה, טמפרטורת הגוף שלכם עלולה לעלות.
הנחת מוצר קר על העורף למשך כמה דקות עשויה להיות מרגיעה. זה גם מסייע בהורדת טמפרטורת הגוף, אשר, אם היא גבוהה מדי, עלולה לגרום לבחילות.

הפעילו לחץ

אקופרסורה היא סוג של רפואה סינית המשתמשת בלחץ כדי להקל על הסימפטומים על ידי הפעלת לחץ על אזורים מסוימים בגוף. הנקודה להרגעת הבחילה ממוקמת שניים וחצי סנטימטרים מתחת לפרק כף היד הפנימית שלכם, בין שני גידים ענקיים. למשך כמה דקות, הפעילו לחץ על נקודה זו בתנועה מעגלית כדי להקל על הבחילה.

לעשות מדיטציה או לקחת נשימות עמוקות

מדיטציה, היא תרגול של ריכוז והרגעת הנפש, היא עשויה להועיל בהקלה על בחילות. זוהי צורה של טכניקת מנוחה שיכולה להיות שימושית במיוחד לבחילות הנגרמות על ידי לחץ וחרדה.

זו היא סוג של מדיטציה. אבל אתם יכולים גם לבצע את זה בעצמכם כדי להקל על בחילות הנגרמות על ידי לחץ. נשמו באיטיות דרך האף, עצרו את הנשימה למשך שלוש שניות ואז נשמו החוצה לאט. חיזרו על זה כמה פעמים שצריך עד שהבחילה חולפת.

תחשבו על משהו אחר

לפעמים, כל מה שאתם צריכים זה קצת כוח רצון. ככל שתחשבו יותר על הבחילות שלכם, כך תהיה לכם יותר בחילה.
בפעם הבאה שתתחיל בחילה, הסיחו את דעתכם על ידי קריאת ספר או צפייה בטלוויזיה. אם זה לא עוזר לכם, עשו קצת עבודות בית קלות או שיחקו משחקים עם אנשים אחרים בין אם הם הורים, חברים, ילדים – כל דבר כדי להסיט את תשומת לבכם.

שתו מים

התייבשות היא סכנה נוספת, במיוחד אם אתם לא יכולים לאכול או לשתות בגלל בחילה. התייבשות עלולה להוביל להתייבשות, וזה מוביל לעוד בחילות. בחילות עשויות להיות סימן להתייבשות, אך שתיית מים רבה מדי עלולה לגרום לבטן שלכם לתחושה של אי נוחות.
כאשר אתם מרגישים בחילה, שתו נוזלים במהלך היום. אם מים רגילים גורמים לכם לבחילה, נסו לשתות תה נטול קפאין או מים עם פרוסות פירות טריים במקום זאת.

בחרו בתה קמומיל

תה קמומיל הוא תרופה ביתית פופולרית לבחילות. יש לו אפקט הרגעה והוא יכול לעזור לכם לישון כאשר יש לכם בחילה. זה עשוי לעזור גם עם חרדה.
ניתן למצוא שקיות תה קמומיל ברוב הסופרמרקטים, חנויות בריאות טבעיות ובאינטרנט. מניחים כפית של פרחי קמומיל יבשים או טריים בכוס מים רותחים אחת. לתלול לפחות חמש דקות לפני מסננים.

השתמשו בלימון

לימונים עשירים בחומצת לימון, שהיא חומר טבעי הנחשב כמסייע לעיכול ומרגיע את הקיבה. נסו ללגום מי לימון עם מיץ לימון סחוט טרי לאורך כל היום.
משקאות המכילים ג'ינג'ר יכולים לעזור להקל על בחילות. אתם עשויים להפיק תועלת משתיית מים חמים עם מיץ לימון אם הבחילות שלכם קשורות לעצירות. עם זאת, היזהרו. יותר מדי מיץ לימון בזמן קצר עלול להחמיר את הבחילות.
ריח של לימונים נמצא כמפחית בחילות. על פי מחקר משנת 2014, שמן אתרי לימון עשוי לעזור לנשים בהריון הסובלות מבחילות והקאות. אם אין לכם שמן אתרי לימון, פשוט חתכו לימון טרי לשניים ונשמו פנימה.

לכו עם ג'ינג'ר

ג'ינג'ר הוא ללא ספק התרופה הביתית הפופולרית ביותר לבחילות. על פי מחקר משנת 2012, לג'ינג'ר יש השפעות אנטי-הקאות.
אכלו חתיכה זעירה של ג'ינג'ר טרי או מסוכר כדי להקל על הבחילה. אתם יכולים גם ליהנות מתה ג'ינג'ר, שאותו תוכלו לקנות בחנויות מכולת, חנויות בריאות טבעיות ובאינטרנט.

הכינו תה ג'ינג'ר משלכם על ידי שפיכת כוס מים רותחים על פיסה אחת של שורש ג'ינג'ר קלוף טרי. אפשר לתלול לפחות חמש דקות אם רוצים, ואז מסננים.

שמן מנטה

אתם יכולים להשתמש בשמן מנטה באופן מקומי או דרך הפה כדי להילחם בבחילות הנגרמות על ידי כימותרפיה. אתם יכולים לקחת כמוסות מנטה או לשתות תה מנטה כדי לקבל את התוצאות האלו.

חיפשו תה מנטה בשוק המקומי שלכם או באינטרנט. אם לא מצאתם, מרתיחים יחד כוס מים וכפית עלי נענע טריים למשך חמש דקות בסיר. מניחים לתלול לפחות חמש דקות לפני מסננים.
על פי מחקר משנת 2011, שאיפת שמן אתרי מנטה או עלי מנטה טריים עשויה גם לעזור להקל על בחילות לאחר ניתוח.

הימנעו ממשקאות מוגזים.

יש מיתוס פופולרי שלגימת משקאות תוססים כמו ספרייט או קולה עלולה לעזור להקל על בעיות קיבה. ההפך הוא האמת.
משקאות מוגזים, במיוחד אלה עם סירופ תירס עתיר פרוקטוז, עלולים לגרום לנפיחות. בחילות שכיחות יותר גם במהלך ההיריון בגלל השינויים ההורמונליים המתרחשים בגופכם. בנוסף לזה, רוב המשקאות התוססים עשירים בסוכר, מה שעשוי לגרום לבחילה שלכם להחמיר.

מתי לראות את הרופא שלכם

אפשר לחיות חיים נורמליים תוך כדי סבל מבחילות. רוב האנשים הסובלים מבחילות לא מתים כתוצאה מכך. עם זאת, כאשר תסמינים אחרים מלווים בחילה, זה יכול להיות רציני. התקף לב הוא דוגמה אחת למצב שעלול לייצר בחילות עם כאבים בחזה.
אם פרקי הבחילה נמשכים יותר מחודש ואין לכם סיבה ברורה לירידה במשקל, פנו לרופא שלכם.

מבוגרים צריכים להשתמש בטיפולים אלה. ילדים, לעומת זאת, יכולים להתייבש הרבה יותר מהר, אז אם הילד מקיא יותר מ-12 שעות, קחו אותו לרופא.

תרופות מרשם יכולות גם לגרום לבחילות. אם אתם מקבלים בחילה לאחר נטילת גלולה על בסיס קבוע, שוחחו עם הרופא שלכם אם יש אפשרות אחרת.

שתפו את המאמר!

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
וינו סוקה

וינו סוקה

אתר וינו סוקה מספק את התכנים החדישים והטובים ביותר לאוכל ובריאות.

עוד דברים מעניינים?