סלק – 9 יתרונות בריאותיים שלא ידעתם עליהם

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
האם סלק משמין

סלק הוא ירק תוסס ומגוון. הוא מוכר בזכות הטעם והריח המיוחד שלו. בנוסף להוספת צבע לצלחת שלכם, סלק עשיר בויטמינים, מינרלים וכימיקלים צמחיים בעלי סגולות רפואיות. יתר על כן, הוא טעים ופשוט לשילוב בתזונה שלכם.

1. האם סלק משמין? בדיוק ההפך!

האם פעם שאלתם את עצמכם, האם סלק משמין? לסלק יש פרופיל תזונתי מעולה. הוא דל בקלוריות ועם זאת עשיר בויטמינים ומינרלים חיוניים, עם כמעט כל המרכיבים הנדרשים בתוכו. סלק עשיר במיוחד בחומצה פולית, ויטמין שחשוב לגדילה, התפתחות ובריאות הלב.

2. סלק יכול לשמור על לחץ הדם שלכם!

סלק נחקר רבות על הפוטנציאל שלו להורדת לחץ דם גבוה, שהוא גורם סיכון מרכזי למחלות לב. למעשה, מחקרים מסוימים מצביעים על כך שמיץ סלק יכול להפחית משמעותית את לחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי כאחד. נראה שהאפקט גדול יותר עבור לחץ דם סיסטולי, הלחץ כאשר הלב שלכם מתכווץ, יותר נכון.

הכמות הגבוהה של חנקות בירק שורש זה אחראית כנראה להשפעות הורדת לחץ הדם. חנקות תזונתיות הופכות בגופכם לחנקן חמצני, מולקולה המרחיבה את כלי הדם ומפחיתה את לחץ הדם. סלק עשיר גם בחומצה פולית. עם זאת, יש לזכור כי ההשפעה של סלק על לחץ הדם היא זמנית בלבד. כתוצאה מכך, עליכם לאכול אותם על בסיס קבוע כדי לקצור יתרונות בריאותיים לטווח ארוך

סלק

3. סלק ישמור על הביצועים האתלטיים שלכם!

מי סלק ומיץ סלק, למשל, הוכח כמשפר ביצועים אתלטיים. נראה כי חנקות משפרות את הביצועים הפיזיים על ידי הגברת היעילות של המיטוכונדריה. מיץ סלק עשוי להאיץ את משך הזמן שלוקח לכם להיות מותשים, לשפר את ביצועי הלב-נשימה ולהגביר את היעילות של ספורטאים.

מיץ סלק נמצא גם כמשפר את ביצועי הרכיבה ומגביר את צריכת החמצן בעד 20%, על פי מחקרים. חשוב לזכור כי רמות החנקה בדם מגיעות לשיא כ-2-3 שעות לאחר צריכת הסלק או המיץ שלו. כדי להפיק מהם את המרב, עדיף לאכול אותם 2-3 שעות לפני פעילות גופנית או תחרות.

4. סלק ילחם בדלקות שלכם!

לבטלינים בסלק יש השפעות אנטי דלקתיות. זה עשוי להיות מועיל למגוון בעיות בריאותיות, שכן דלקת כרונית נקשרת למצבים כמו השמנת יתר, מחלות לב, מחלות כבד וסרטן. ב-24 אנשים עם לחץ דם גבוה שצרכו 250 מ"ל מיץ סלק בכל יום במשך שבועיים הפחית משמעותית מספר סמנים של הדלקות.

יתר על כן, טבליות בטאלאין העשויות מתמצית סלק הפחיתו כאב ואי נוחות אצל אנשים עם דלקת מפרקים ניוונית, על פי מחקר משנת 2014 שפורסם. בחולדות שהוזרקו חומרים כימיים מסוכנים וגורמי פציעה, נמצא כי מיץ סלק ותמצית מפחיתים דלקת בכליות. עם זאת, נדרשות חקירות נוספות בשאלה שאם לאכול סלק בכמויות רגילות בחלק מהתפריט שלכם יספק לכם את אותן תוצאות האנטי דלקתיים

האם אכילת סלק גורמת לשתן אדום

5. סלק יעזור למערכת העיכול שלכם!

הסלק מספק סיבים מצוינים, מה שהופך אותו למקור סיבים נפלא. סיבים מסתובבים בעיכול וחודרים למעי הגס, שם הם מזינים חיידקי מעיים מועילים ומוסיפים נפח לצואה. זה יכול לעזור לבריאות מערכת העיכול, סדירות והפרעות עיכול כגון עצירות.

6. סלק ישאיר את המוח שלכם בריא!

עם הגיל, התפקודים המנטליים והקוגניטיביים יורדים באופן טבעי, מה שמעלה את הסבירות למחלות נוירו דגנרטיביות כמו דמנציה. החנקות בסלק עשויות לעזור לשפר את זרימת הדם למוח על ידי הרחבת כלי הדם והגברת אספקת הדם למוח. נמצא כי סלק משפר את זרימת הדם לאונה הקדמית של המוח, אזור הקשור אליו.

יתרה מכך, אצל אנשים עם סוכרת מסוג 2, זמן התגובה במהלך בדיקת תפקוד קוגניטיבי היה מהיר יותר ב-4% אצל אלו שצרכו 250 מ"ל של מיץ סלק כל יום במשך שבועיים בהשוואה לקבוצת ביקורת, על פי מחקר. עם זאת, יש צורך במחקר נוסף כדי לראות אם סלק עשוי לשמש לשיפור תפקוד המוח.

סלק צהוב

7. סלק יכול לעזור ולמנוע סרטן!

בטאין, חומצה פרולית, רוטין, קאמפרול וחומצה קפאית הם בין התרכובות המצויות בסלק בעלות יכולות להילחם בסרטן. למרות שדרושים מחקרים נוספים, מחקר במבחנה גילה שתמצית סלק מעכבת את הצמיחה והחלוקה של תאים סרטניים.

רמות גבוהות יותר של בטאין בדם נקשרו לירידה בסיכון לסרטן במספר מחקרים אחרים. עם זאת, ראוי לציין שרוב המחקרים על בטאין וסרטן נערכו באמצעות כימיקלים מבודדים. לכן, נדרשים מחקרים נוספים על צריכת סלק כחלק מתזונה מאוזנת והשפעתה על שכיחות הסרטן.

8. סלק יכול לעזור לשמור על האנרגיה שלכם!

סלק עשיר במספר חומרים מזינים, מה שהופך אותם לתוספת מצוינת לתזונה בריאה. בתור התחלה, הם דלים בשומן ובקלוריות בעוד שהם עדיין עשירים במים, מה שעשוי לעזור לכם לשמור על מאזן אנרגיה מתאים. הגדלת הצריכה של ארוחות דלות קלוריות כמו ירק השורש הזה נקשרה גם להפחתה במשקל.

יתר על כן, למרות תכולת הקלוריות הנמוכה שלהם, יש להם כמויות מתונות של חלבון וסיבים. שני רכיבי התזונה הללו עשויים להקל על שמירה על משקל תקין. סיבים בסלק עשויים לעזור למערכת העיכול שלכם לתפקד כראוי, להפחית את הרעב ולהגביר את תחושות השובע, כל אלו יכולים לסייע בהפחתת משקל.

9. סלק טעים וקל לכלול אותו בתזונה שלכם!

סלק הוא ירק טעים ובריא שניתן להוסיף לכל דיאטה. אתם יכולים לסחות, לצלות, לאדות, או לחמוץ אותם; הם זמינים גם מבושלים ומשומרים. גרור או חיתוך דק עשוי להיות אופציה עבורכם. בחרו סלק עם צמרות עלים ירוקים טריים ולא נבולים שעדיין מחוברים אם אפשר. כמו כן למקרה ששאלתם את עצמכם, האם סלק זה פחמימה? אז התשובה היא לא! האם אכילת סלק גורמת לשתן אדום? לפעמים.

מסקנה

סלק הוא מקור מצוין לתזונה ומציע שלל יתרונות בריאותיים. הם יכולים לעזור למוח, ללב ולמערכת העיכול שלכם לתפקד כהלכה, כמו גם לספק אנרגיה לספורטאים והקלה בדלקת. אולי סלק יכול אפילו להאט את צמיחתם של תאים סרטניים. סלק הוא גם טעים ופשוט לצריכה, וזה חדשות נהדרות עבור אנשים.

שתפו את המאמר!

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
וינו סוקה

וינו סוקה

אתר וינו סוקה מספק את התכנים החדישים והטובים ביותר לאוכל ובריאות.

עוד דברים מעניינים?